Vanaf vrijdag 5 december 2024 t.e.m. zondag 5 januari 2025
Bij de openingstijden maken we het onderscheid tussen food (eten en/of drinken) en non-food (artikelen of producten) en houden we rekening met de vakantieperiode.
Per periode zijn er uren waarin je vrijblijvend de chalet mag openhouden en uren waarin we het engagement verwachten om de chalet open te houden.
Enkel op deze manier kunnen we een geslaagde kerstmarkt creëren.
Gelieve hier dan ook zeker rekening mee te houden.
De openingstijden zijn als volgt:
Weekdagen voor de kerstvakantie:
Van 17u tot 22u verplicht, 23u = chalets gesloten
Non-food mag om 21u sluiten
Weekdagen tijdens de kerstvakantie:
Van 15u tot 22u verplicht, 23u = chalets gesloten
Non-food mag om 21u sluiten
Weekenddagen (Vr & Zat):
Van 15u tot 23u verplicht, 00u = chalets gesloten
Non-food mag om 21u sluiten
Uitzonderingen:
Kerstavond tot 18u – niet verplicht te openen
Kerstdag tot 23u – niet verplicht te openen
Oudejaarsavond tot 18u – niet verplicht te openen
Nieuwjaarsdag tot 22u – niet verplicht te openen
Optioneel:
Chalets mogen reeds open om 13u
TARIEF VOLLEDIGE PERIODE
o Uitbaten Grote Chalet eten en drinken: € 2500
o Uitbaten Kleine Chalet eten en drinken: € 1500
o Uitbaten Kleine Chalet eten en drinken : € 1000
voor erkende Kortrijkse verenigingen
o Uitbaten Grote Chalet non-food: € 1250
o Uitbaten Kleine Chalet non-food: € 600
TARIEF PER WEEK
o Uitbaten Kleine Chalet non-food weekprijs: € 150
o Uitbaten Kleine Chalet eten en drinken weekprijs: € 500
Week = dinsdag tot en met zondag
* hou rekening met een meerprijs voor de universele overkapping van €690 (kleine chalet) en €1000 (grote chalet)
TARIEF SHOPPINGWEEKEND
o Uitbaten BRADERIESTAND non-food weekendprijs: € 80
Zaterdag & Zondag + optioneel vrijdag
Weekend 1 = 7&8 december
Weekend 2 = 14&15 december
Weekend 3 = 21&22 december
Weekend 4 = 28&29 december
*vermelde prijzen zijn exclusief 21% BTW
Dit jaar bezetten we met de kerstmarkt de Grote Markt. Op de planning kan je de plaatsing van de chalets vinden. Je kan je voorkeur qua locatie doorgeven, deze proberen we zo goed mogelijk in te vullen zodat iedereen een mooie locatie krijgt voor zijn producten of sfeer te creëren.
o Grote Markt • Shoppingstreet
o Grote Markt • Kerstmarkt
Inschrijven kan via het inschrijvingsformulier.
Probeer hierbij zoveel mogelijk correcte informatie bij te vermelden zodat we een goed zicht hebben wat je precies wilt doen.
Inschrijving via het onlineformulier is nog geen bevestiging van deelname.
Na je inschrijving nemen we contact met je op, sturen we je een factuur en deelnamecontract.
Pas na betaling en ondertekening van het deelnamecontract is je deelname definitief en reserveren we je chalet.
Indien niet betaald is binnen de opgegeven termijn, wordt de reservatie geannuleerd en komt je chalet terug vrij zodat andere deze kunnen reserveren.
De chaletuitbaters die kiezen om de volledige periode te staan, krijgen uiteraard voorkeur en zullen eerst worden bevestigd.
Er werden voorgaand contracten vastgelegd met diverse partners die een visuele integratie zullen voorzien op de pleinen.
Aankoop voor de pils en frisdrank zal gebeuren via een groepsaankoop en kan enkel via ‘de organisatie’ aangekocht worden.
Andere aangeboden dranken kunnen vrij aangekocht worden, mits voorlegging van de juiste vergunningen.
Het merk van de basispils en frisdrank kan dan ook enkel aangeboden worden van onderstaande dranken.
Pils: Bockor
Frisdrank: Coca-Cola & Coca-Cola Zero
Inbreuk op de voorwaarden zullen beboet worden.
De chaletuitbater die alcoholische dranken schenkt, dient te beschikken over de nodige drankvergunning. Deze aanvraag wordt ten laatste 2 november ingediend, vergezeld met het uittreksel van het strafregister. Alle info en het aanvraagformulier kan je terugvinden via: www.kortrijk.be/onderneeminkortrijk/drankvergunning
De organisatie voorziet over alle pleinen muziek passende in de kerstsfeer.
Vanuit de chaletuitbaters is het niet toegelaten zelf muziek te spelen of te voorzien in eigen muziekinstallatie.
Indien er live-muziek of artiesten geboekt willen worden, kunnen suggesties aan de organisatie worden doorgegeven en kijken we of we deze kunnen inplannen.
Bij verkoop van dranken dien je een drankvergunning aan te vragen.
Deze loopt via de organisatie, dus zeker in het inschrijvingsformulier de optie drankvergunning vermelden.
Elektriciteit is voorzien per chalet met een maximaal vermogen van
7.000W- 2x16A (Kleine Chalet)/ 10.500W – 3x16A (Grote Chalet).
Dit voor de periode van 5 december 2024 t.e.m. 5 januari 2025.
Op aanvraag via winter@kerstmarktkortrijk.be kunnen er extra circuits voorzien worden.
Deze aanvraag moet ten laatste op 3 november 2024 aangevraagd worden via mail.
Gelieve een duidelijk zicht te hebben op alle elektrische apparaten en hun respectievelijk wattage, zodoende er voldoende elektriciteit kan voorzien worden.
De chaletuitbater kan een ruimte inrichten voor de hutjes op twee verschillende manieren.
In te nemen ruimte voor de chalet mag maximaal 3 x 3m zijn voor de kleine chalets, 6 x 3m voor de grote chalets.
Bij de chalets zal een overkapping geplaatst worden, inclusief vloer en achterwand tussen de chalet en de overkapping.
Dit zorgt voor een mooi, doorlopend geheel op de kerstmarkt van Kortrijk.
Hou hiervoor rekening met een meerprijs voor de overkapping van €690 (kleine chalet) of €1000 (grote chalet)
In elk geval mogen geen eigen tenten of constructies voorzien worden door de chaletuitbater zelf zonder overleg met ‘de organisatie’.
Dit om de uniformiteit en gezelligheid doorheen de volledige kerstmarkt te garanderen.
Bovenstaande informatie is onder voorbehoud van aanpassingen.
Bij inschrijving ontvang je een uitbatingsovereenkomst met alle definitieve informatie die ondertekent dient te worden.
Enkel de informatie op de uitbatingovereenkomst geldt als correcte informatie.
De organisatie probeert uiteraard de informatie op de website zo goed als mogelijk up-to-date te houden.