Vanaf donderdag 8 december 2022 t.e.m. zondag 8 januari 2023
Bij de openingstijden maken we het onderscheid tussen food (eten & drinken) en non-food (artikelen of producten) en houden we rekening met de vakantieperiode.
Per periode zijn er uren waarin je vrijblijvend de chalet mag openhouden en uren waarin we het engagement verwachten om de chalet open te houden. Enkel op deze manier kunnen we een geslaagde kerstmarkt creëren. Gelieve hier dan ook zeker rekening mee te houden.
De openingstijden zijn als volgt:
Weekdagen voor de kerstvakantie:
Van 17u tot 22u verplicht, 23u = chalets gesloten
Non-food mag om 21u sluiten
Weekdagen tijdens de kerstvakantie:
Van 15u tot
22u verplicht, 23u = chalets gesloten
Non-food mag om 21u sluiten
Weekenddagen:
Van 15u tot 23u verplicht, 00u = chalets gesloten
Non-food mag om 21u sluiten
Uitzonderingen:
Kerstavond tot 16u – niet verplicht
Optioneel:
Chalets mogen reeds open om 13u
o Uitbaten Grote Chalet eten en drinken (enkel volledige periode): € 2.365
o Uitbaten Grote Chalet non-food: € 1.650
o Uitbaten Kleine Chalet eten en drinken: € 1.430
o Uitbaten Kleine Chalet eten en drinken voor erkende Kortrijkse verenigingen: € 825
o Uitbaten Kleine Chalet non-food: € 825
o Uitbaten Kleine Chalet dagprijs: € 45
Dit jaar bezetten we met de kerstmarkt het historische centrum. Onderstaande pleinen dienen hiervoor als kerstmarkt. Je kan je voorkeur qua plein doorgeven, deze proberen we zo goed mogelijk in te vullen zodat iedereen een mooie locatie krijgt voor zijn producten of sfeer te creëren.
.o Vandaleplein
o Nedervijver
.o Overbekeplein
o Boerenhol
.o Grote Kring
o Schouwburgplein (beperkt voor kinderzone)
.o Grote Markt (beperkt voor kerstfoor)
Inschrijven kan via het inschrijvingsformulier.
Probeer hierbij zoveel mogelijk correcte informatie bij te vermelden zodat we een goed zicht hebben wat je precies wilt doen.
Inschrijving via het onlineformulier is nog geen bevestiging van deelname.
Na je inschrijving nemen we contact met je op, sturen we je een factuur en deelnamecontract.
Pas na betaling en ondertekening van het deelnamecontract is je deelname definitief en reserveren we je chalet.
Indien niet betaald is binnen de opgegeven termijn, wordt de reservatie geannuleerd en komt je chalet terug vrij zodat andere deze kunnen reserveren.
De chaletuitbaters die kiezen om de volledige periode te staan, krijgen uiteraard voorkeur en zullen eerst worden bevestigd.
Er werden voorgaand contracten vastgelegd met diverse partners die een visuele integratie zullen voorzien op de pleinen.
Aankoop voor de pils en frisdrank zal gebeuren via een groepsaankoop en kan enkel via ‘de organisatie’ aangekocht worden.
Andere aangeboden dranken kunnen vrij aangekocht worden, mits voorlegging van de juiste vergunningen.
Het merk van de basispils en frisdrank kan dan ook enkel aangeboden worden van onderstaande dranken.
Pils: Bockor
Frisdrank: Coca-Cola & Coca-Cola Zero
Bij verkoop van dranken dien je een drankvergunning aan te vragen.
Deze loopt via de organisatie, dus zeker in het inschrijvingsformulier de optie drankvergunning vermelden.
De organisatie voorziet over alle pleinen muziek passende in de kerstsfeer.
Vanuit de chaletuitbaters is het niet toegelaten zelf muziek te spelen of te voorzien in eigen muziekinstallatie.
Indien er live-muziek of artiesten geboekt willen worden, kunnen suggesties aan de organisatie worden doorgegeven en kijken we of we deze kunnen inplannen.
Elektriciteit is voorzien per chalet met een maximaal vermogen van
7.000W- 2x16A (Kleine Chalet)/ 10.500W – 3x16A (Grote Chalet).
Dit voor de periode van 8 december 2022 t.e.m. 9 januari 2022.
Op aanvraag via winter@kerstmarktkortrijk.be kunnen er extra circuits voorzien worden.
Deze aanvraag moet ten laatste op 3 november 2021 aangevraagd worden via mail.
Gelieve een duidelijk zicht te hebben op alle elektrische apparaten en hun respectievelijk wattage, zodoende er voldoende elektriciteit kan voorzien worden.
De chaletuitbater kan een ruimte inrichten voor de hutjes op twee verschillende manieren.
De chaletuitbater kan een witte, stevige, partytent plaatsen voor de chalet (geen plastic) of een in hout gebouwde constructie.
Deze kan worden aangevraagd bij de organisatie of kan na voorleggen aan ‘de organisatie’ zelf geplaatst worden.
In te nemen ruimte voor de chalet mag maximaal 3 x 3m zijn voor de kleine chalets, 6 x 3m voor de grote chalets.
De aanvraag voor een tent of houten constructie dient voor 6 november 2022 ingediend te worden bij ‘de organisatie’.
In elk geval mogen geen eigen tenten of constructies voorzien worden door de chaletuitbater zelf zonder overleg met ‘de organisatie’.
Dit om de uniformiteit en gezelligheid doorheen de volledige kerstmarkt te garanderen.
Bovenstaande informatie is onder voorbehoud van aanpassingen.
Bij inschrijving ontvang je een uitbatingsovereenkomst met alle definitieve informatie die ondertekent dient te worden.
Enkel de informatie op de uitbatingovereenkomst geldt als correcte informatie.
De organisatie probeert uiteraard de informatie op de website zo goed als mogelijk up-to-date te houden.